O spokojenosti, o kaloriích a o mlčení…

Aneb o tichém číšníkovi, který nakonec vykřikl, proč je tak prospěšné brát si s sebou na hotelový pokoj láhev vína a také o tom, jak hezky umí vonět ráno…

Trenčín, hotel Brezina, prosinec 2005...

Sešli jsme se s mou přítelkyní v restauraci hotelu, abychom spolu povečeřeli. (Vyřizoval jsem tehdy v Trenčíně jakési rodinné záležitosti a nemohl jsem se jí bohužel celý den věnovat.)

Ona si, po pečlivém prostudování úplně celého jídelního lístku, objednala zeleninový salát s grilovaným kuřecím masem se slovy: „200 gramů?! To nesním!“ Já  jsem si bez zaváhání objednal brynzové halušky se slaninou, dolil nám oběma víno a dál spokojeně naslouchal, jak mi Ona mi vyprávěla o tom, jak se dnes celý den měla.

Poslouchal jsem ji pozorně a se zájmem. Její hlas, rty i vůně, to vše jakoby tančilo kolem mě na tlustém zeleném koberci v poklidném přítmí téhle restaurace. Byl jsem spokojen. Byl jsem tak spokojen, jak jen muž před večeří spokojen být může.

„Nech sa páči,“ zašeptal tiše číšník, obřadně před nás položil talíře s jídlem a hned zase kamsi zmizel.

Má krásná společnice začala způsobně napichovat drobná sousta salátu na špičku vidličky a já jsem slastně přivíral oči s plnou pusou těch nejlepších halušek, jaké jsem kdy jedl. Bylo mi zkrátka nádherně! …nejen kvůli tomu jídlu!

Dojedl jsem, otřel si ústa ubrouskem, napil se trochu vína a spokojeně vydechl.

"Bolo všetko v poriadku?“ zeptal se znova šeptem číšník, když se ke mně úslužně naklonil.

"Bolo, bolo," přikývl jsem spokojeně, "ale víte co? Ehm...já bych si, s dovolením, dal ještě jednou ty halušky..."

Moc nechybělo a číšníkovi vypadl můj prázdný talíř z ruky!

Stál - pořád sice ještě v úslužném úklonu - ovšem na jeho obličeji byly patrné známky znepokojení, nebo dokonce šoku! Oči měl vytřeštěné směrem na mne, brada - i spodní ret - se mu znatelně chvěly.

"Ešte jednu porciu halušiek?! Naozaj?! A že či vy-vy vôbec viete, ko-koľko to má kalórií???!!!" vykřikl najednou varovně.

Ona přestala na malou chvilku pečlivě přežvykovat sousto salátu a láskyplně mi pohladila ruku.

"Kalórie...???" odpověděl jsem s naoko nechápavým úsměvem číšníkovi.

Trvalo ještě dobrých deset vteřin, než na mne číšník přestal civět a odešel do kuchyně, odkud mi – poněkud rozcuchaný - za chvíli přinesl to, oč jsem jej žádal.

Dojedli jsme a spokojeně odešli z restaurace, s lahví vína v ruce, vstříc nedočkavé noci.

...

 

Ráno jsme se, příjemně rozespalí, usadili ke stejnému stolu, abychom společně posnídali...

Ona se usmívala a já se vyhříval v jejích paprscích. Voněla.

Mlčeli jsme spolu o velmi důležitých věcech…

Ten samý číšník, který nás obsluhoval večer, k nám opatrně přistoupil s jídelním lístkem v ruce. Nemohl jsem si nevšimnout, že z něj byla cítit jakási nejistota...

Ona si objednala misku ovesné kaše s medem a kávu. Já jsem tento pokrm na jídelním lístku rovnou přeskočil a můj zrak se zarazil až úplně dole, na posledním řádku v nabídce RAŇAJKY. Stálo tam: Miešané vajíčka so slaninkou!

"Já si dám tohle," ukázal jsem číšníkovi prstem přesně doprostřed slova Miešané, aby nebylo pochyb. Číšník přikývl, zapsal si naši objednávku na lísteček a už byl skoro na odchodu, když se najednou zarazil, divoce zamrkal a nesměle se mě zeptal: „A koľko vajíčok si budete želať? Jedno? Dve? Tri...?! Alebó...???"

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Luboš Kavka | pátek 2.7.2021 6:59 | karma článku: 17,49 | přečteno: 381x
  • Další články autora

Luboš Kavka

Vláda tvrdí, že naši učitelé dostali letos zase přidáno? Lhát se nemá!

Pedagogům prý letos vzrostly platy o více než 1600 Kč měsíčně... To by mě tedy zajímalo, kterým pedagogům? Většina učitelů, které znám osobně, mají letos naopak plat nižší než vloni...?!

14.3.2024 v 10:11 | Karma: 23,43 | Přečteno: 606x | Diskuse| Společnost

Luboš Kavka

Proč už si nikdy nic nekoupím v největší lékárenské síti v ČR? Protoč!!!

Vážení zákazníci, přináším vám doslovný záznam rozhovoru mezi mnou a pracovnicí jedné (velice známé) lékárny, do které jsem si dnes ráno zaskočil, abych si koupil trochu kolagenu. Sladké nakupování...

23.2.2024 v 12:21 | Karma: 34,62 | Přečteno: 1436x | Diskuse| Společnost

Luboš Kavka

O husitských válkách, o stromech v cestě a o čistém kapesníčku...

Aneb o tom, jak mi maminka hodila prak do kamen, o sousedce, která neměla co na práci, a o tom, proč jsme doma měli tak otlučený nábytek...

23.2.2022 v 7:33 | Karma: 16,91 | Přečteno: 324x | Diskuse| Poezie a próza

Luboš Kavka

O čepici s bambulí, o jódlování a o tom, jak je těžké zavázat si tkaničku…

Aneb kterak jsem na tomto světě hrozně moc rád, jak studená může být studená voda a proč je důležité jódlovat, chcete-li se znovu narodit...

8.2.2021 v 7:49 | Karma: 18,21 | Přečteno: 329x | Diskuse| Poezie a próza

Luboš Kavka

O pokladech, o pouličních lampách a o rovnováze…

Aneb jak vlastně nikdy nevíte, na koho narazíte, když jdete domů, co všechno se vejde do jednoho rozvrzaného nákupního vozíku a taky o tom, kolik světla je ve tmě...

6.1.2021 v 9:02 | Karma: 21,30 | Přečteno: 372x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Publikace Nerudové jsou ostuda. Zesměšňuje všechny vědce, míní europoslanec

9. května 2024  12:08

Ekonomka a kandidátka do Evropského parlamentu za hnutí STAN Danuše Nerudová publikováním do...

Letouny F-16 budeme považovat za nosiče jaderných zbraní, varovalo Rusko

7. května 2024  14:14

Rusko bude považovat stíhačky F-16 americké výroby za nosiče jaderných zbraní bez ohledu na jejich...

Tragické úmrtí na ministerstvu. Zaměstnanec podle policie spáchal sebevraždu

15. května 2024  10:41

V budově ministerstva průmyslu a obchodu bylo ve středu nalezeno tělo mrtvého muže. Mluvčí pražské...

Žáci mají výsledky přijímaček na SŠ, přijato je 94 procent uchazečů

15. května 2024  7:16,  aktualizováno  10:31

V informačním systému DiPSy jsou k dispozici výsledky přijímacích zkoušek na střední školy. Ministr...

Moucha na útěku. Francie po krvavém útoku dál hledá vězně a jeho osvoboditele

15. května 2024  10:13

Ve Francii druhým dnem pátrají po uprchlém vězni a dalších čtyřech ozbrojených mužích, kteří při...

Ženě dal do vaginy petardu. Přišlo mi to legrační, líčil u soudu obžalovaný manžel

15. května 2024  5:10,  aktualizováno  10:07

Před soud předstoupil Ukrajinec, který podle obžaloby loni v září v Kožlanech na Plzeňsku vážně...

  • Počet článků 27
  • Celková karma 29,02
  • Průměrná čtenost 434x
Kdo jsem? To přeci záleží na tom, kdo se ptá a pozoruje mne... Určitě jsem ale někdo, kdo má rád život, lidi a tenhle svět...

Seznam rubrik