O spokojenosti, o kaloriích a o mlčení…

Aneb o tichém číšníkovi, který nakonec vykřikl, proč je tak prospěšné brát si s sebou na hotelový pokoj láhev vína a také o tom, jak hezky umí vonět ráno…

Trenčín, hotel Brezina, prosinec 2005...

Sešli jsme se s mou přítelkyní v restauraci hotelu, abychom spolu povečeřeli. (Vyřizoval jsem tehdy v Trenčíně jakési rodinné záležitosti a nemohl jsem se jí bohužel celý den věnovat.)

Ona si, po pečlivém prostudování úplně celého jídelního lístku, objednala zeleninový salát s grilovaným kuřecím masem se slovy: „200 gramů?! To nesním!“ Já  jsem si bez zaváhání objednal brynzové halušky se slaninou, dolil nám oběma víno a dál spokojeně naslouchal, jak mi Ona mi vyprávěla o tom, jak se dnes celý den měla.

Poslouchal jsem ji pozorně a se zájmem. Její hlas, rty i vůně, to vše jakoby tančilo kolem mě na tlustém zeleném koberci v poklidném přítmí téhle restaurace. Byl jsem spokojen. Byl jsem tak spokojen, jak jen muž před večeří spokojen být může.

„Nech sa páči,“ zašeptal tiše číšník, obřadně před nás položil talíře s jídlem a hned zase kamsi zmizel.

Má krásná společnice začala způsobně napichovat drobná sousta salátu na špičku vidličky a já jsem slastně přivíral oči s plnou pusou těch nejlepších halušek, jaké jsem kdy jedl. Bylo mi zkrátka nádherně! …nejen kvůli tomu jídlu!

Dojedl jsem, otřel si ústa ubrouskem, napil se trochu vína a spokojeně vydechl.

"Bolo všetko v poriadku?“ zeptal se znova šeptem číšník, když se ke mně úslužně naklonil.

"Bolo, bolo," přikývl jsem spokojeně, "ale víte co? Ehm...já bych si, s dovolením, dal ještě jednou ty halušky..."

Moc nechybělo a číšníkovi vypadl můj prázdný talíř z ruky!

Stál - pořád sice ještě v úslužném úklonu - ovšem na jeho obličeji byly patrné známky znepokojení, nebo dokonce šoku! Oči měl vytřeštěné směrem na mne, brada - i spodní ret - se mu znatelně chvěly.

"Ešte jednu porciu halušiek?! Naozaj?! A že či vy-vy vôbec viete, ko-koľko to má kalórií???!!!" vykřikl najednou varovně.

Ona přestala na malou chvilku pečlivě přežvykovat sousto salátu a láskyplně mi pohladila ruku.

"Kalórie...???" odpověděl jsem s naoko nechápavým úsměvem číšníkovi.

Trvalo ještě dobrých deset vteřin, než na mne číšník přestal civět a odešel do kuchyně, odkud mi – poněkud rozcuchaný - za chvíli přinesl to, oč jsem jej žádal.

Dojedli jsme a spokojeně odešli z restaurace, s lahví vína v ruce, vstříc nedočkavé noci.

...

 

Ráno jsme se, příjemně rozespalí, usadili ke stejnému stolu, abychom společně posnídali...

Ona se usmívala a já se vyhříval v jejích paprscích. Voněla.

Mlčeli jsme spolu o velmi důležitých věcech…

Ten samý číšník, který nás obsluhoval večer, k nám opatrně přistoupil s jídelním lístkem v ruce. Nemohl jsem si nevšimnout, že z něj byla cítit jakási nejistota...

Ona si objednala misku ovesné kaše s medem a kávu. Já jsem tento pokrm na jídelním lístku rovnou přeskočil a můj zrak se zarazil až úplně dole, na posledním řádku v nabídce RAŇAJKY. Stálo tam: Miešané vajíčka so slaninkou!

"Já si dám tohle," ukázal jsem číšníkovi prstem přesně doprostřed slova Miešané, aby nebylo pochyb. Číšník přikývl, zapsal si naši objednávku na lísteček a už byl skoro na odchodu, když se najednou zarazil, divoce zamrkal a nesměle se mě zeptal: „A koľko vajíčok si budete želať? Jedno? Dve? Tri...?! Alebó...???"

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Luboš Kavka | pátek 2.7.2021 6:59 | karma článku: 17,49 | přečteno: 381x
  • Další články autora

Luboš Kavka

Vláda tvrdí, že naši učitelé dostali letos zase přidáno? Lhát se nemá!

Pedagogům prý letos vzrostly platy o více než 1600 Kč měsíčně... To by mě tedy zajímalo, kterým pedagogům? Většina učitelů, které znám osobně, mají letos naopak plat nižší než vloni...?!

14.3.2024 v 10:11 | Karma: 23,43 | Přečteno: 607x | Diskuse| Společnost

Luboš Kavka

Proč už si nikdy nic nekoupím v největší lékárenské síti v ČR? Protoč!!!

Vážení zákazníci, přináším vám doslovný záznam rozhovoru mezi mnou a pracovnicí jedné (velice známé) lékárny, do které jsem si dnes ráno zaskočil, abych si koupil trochu kolagenu. Sladké nakupování...

23.2.2024 v 12:21 | Karma: 34,62 | Přečteno: 1436x | Diskuse| Společnost

Luboš Kavka

O husitských válkách, o stromech v cestě a o čistém kapesníčku...

Aneb o tom, jak mi maminka hodila prak do kamen, o sousedce, která neměla co na práci, a o tom, proč jsme doma měli tak otlučený nábytek...

23.2.2022 v 7:33 | Karma: 16,91 | Přečteno: 324x | Diskuse| Poezie a próza

Luboš Kavka

O čepici s bambulí, o jódlování a o tom, jak je těžké zavázat si tkaničku…

Aneb kterak jsem na tomto světě hrozně moc rád, jak studená může být studená voda a proč je důležité jódlovat, chcete-li se znovu narodit...

8.2.2021 v 7:49 | Karma: 18,21 | Přečteno: 329x | Diskuse| Poezie a próza

Luboš Kavka

O pokladech, o pouličních lampách a o rovnováze…

Aneb jak vlastně nikdy nevíte, na koho narazíte, když jdete domů, co všechno se vejde do jednoho rozvrzaného nákupního vozíku a taky o tom, kolik světla je ve tmě...

6.1.2021 v 9:02 | Karma: 21,30 | Přečteno: 372x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

V Tatrách zemřel český turista. Plánoval sám vystoupit na Gerlachovský štít

21. května 2024  22:37

Při pádu zemřel ve Vysokých Tatrách na Slovensku 43letý český turista. Podle horské služby plánoval...

V Rusku zatkli kvůli podvodu bývalého generála. V minulosti kritizoval vedení

21. května 2024  21:50

V Rusku zatkli a umístili do vazby bývalého velitele 58. armády Ivana Popova, který je podezřelý z...

Přívalové lijáky zvedají hladiny řek na západě. Déšť zalil železniční přejezdy

21. května 2024  21:17

Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) vydal protipovodňovou výstrahu. Týká se vodních toků, které...

Pavel si vyzkoušel letecký simulátor, hokejistům s posilami předpovídá úspěch

21. května 2024  7:30,  aktualizováno  20:54

Za přísnějších bezpečnostních opatření začal v úterý prezident Petr Pavel se svou chotí Evou...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 27
  • Celková karma 29,02
  • Průměrná čtenost 423x
Kdo jsem? To přeci záleží na tom, kdo se ptá a pozoruje mne... Určitě jsem ale někdo, kdo má rád život, lidi a tenhle svět...

Seznam rubrik